poniedziałek, 22 sierpnia 2011

802 procent normy, pierwsze lata Nowej Huty

802 procent normy, pierwsze lata Nowej Huty - fotografie: Henryk Makarewicz i Wiktor Pental




Album Przedstawiający zbiór fotografii dwóch fotografów: Henryka Makarewicza i Wiktora Pentala - jak sama nazwa wskazuje ;)
Wymiary 26cmX26cm, twarda oprawa, około 170 stron (numeracja kończy się zaraz po 130 ale jest ich jeszcze dość sporo. Podoba mi się projekt graficzny tego albumu - jest bardzo przejrzysty.
Na samym początku kilka słów wstępu, przedstawienie sylwetek twórczych autorów zdjęć i słowo wstępu o Nowej Hucie. Następnie seria zdjęć dokumentalnych, których nie powstydził by się żaden z fotografów starej daty z agencji Magnum. Później znajduje się seria portretów anonimowych robotników - przodowników pracy, na samym końcu jest indeks stron z miniaturkami zdjęć i przypisami do nich. Teksty są w języku polskim i angielskim. Jakość techniczna wydruków stoi na najwyższym poziomie. Wszystkie zdjęcia są czarno-białe.
Byłem bardzo zdziwiony zdjęciami z albumu, podczas gdy większość zdjęć które są mi znane z czasów PRL przedstawia "bidę z nędzą" tak te fotografie pokazują zupełnie inna Polskę, która zaraz po wojnie dźwignęła się z kolan - jest przepełniona dobrobytem i dostatkiem, rozwija się prężnie-gwałtownie, ludzie są uśmiechnięci, szczęśliwi, żyje im się dobrze w dostatku, pracują ciężko, ale maja też pasję, zajęcia oraz wiele rozrywek, których nawet dziś możemy im zazdrościć.

Co się tyczy ceny to ja za mój album zapłaciłem 28 zeta, sprawdzałem na internecie - w większości księgarń ceny wahają się od 55 do 80 złotych. dlatego polecam zakup tu: dedalus.pl/p/21/8871/802-procent-normy-p...-pental--albumy.html - we Wrocławiu są 2 punkty i często można u nich kupić interesujące książki/albumy/komiksy w bardzo niskiej cenie. Według informacji na stronie to sieć 8 księgarń w takich miastach jak Warszawa, Wrocław, Kraków, Częstochowa i Bielsko-Biała, więc można wyeliminować koszty przesyłki pocztowej.

Album polecam z czystym sumieniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz